Toyota įveikė dar vieną etapą kelyje į ateitį be anglies emisijos. Viena didžiausių pasaulyje automobilių gamintojų pristatė vandenilio kuro elementuose sukuriama elektros energija varomo Hilux modelio prototipą. Šis automobilis – plačios Toyota daugiakryptės strategijos dalis.
Šioje strategijoje numatytas tikslas – mobilumas be anglies junginių, taikant skirtingas galios sistemas. Tad įmonė gamina hibridinius elektrinius, iš tinklo įkraunamus hibridinius elektrinius ir kuro elementais varomus modelius, taip pat elektromobilius. Jų visuma skirta skirtingiems vartotojų poreikiams patenkinti įvairiuose pasaulio kampeliuose.
Novatoriškas pikapas buvo pademonstruotas Toyota automobilių gamykloje Derbyje, Anglijoje. Čia jis buvo kuriamas bendradarbiaujant su partneriais, gavus Didžiosios Britanijos vyriausybės finansavimą.
Hilux modelis yra pasaulinė Toyota prekių ženklo ikona, garsėjanti patikimumu ir ilgaamžiškumu. Vystant projektą buvo tiriama, kaip šias savybes išsaugoti pritaikius naują jokios taršos neišmetančią kuro elementų elektrinę jėgos pavarą.
Apie automobilį
Naujojoje galios sistemoje panaudotos pagrindinės Toyota Mirai – vandenilio kuro elementais varomo elektrinio sedano – technologijos dalys. Ši technologija savo kokybę įrodė per beveik 10 komercinės gamybos metų. Važiuojant, šios galios sistemos kuro elementai neišskiria jokių išmetamųjų teršalų, tik šiek tiek gryno vandens.
Vandenilis saugomas trijuose aukšto slėgio degalų bakuose, todėl Hilux prototipo numatomas be sustojimo nuvažiuojamas atstumas siekia daugiau nei 600 km. Tai žymiai daugiau, nei būtų galima pasiekti naudojant tradicinę baterijose kaupiama elektros energija varomą sistemą. Kuro elementuose pagaminta elektros energija saugoma pikapo krovinių zonoje montuojamoje hibridinėje baterijoje – tai leidžia išvengti erdvės nuostolių salone.
Projekto istorija
Projektas pradėtas vystyti 2022 metų pradžioje, kai bendrovės Toyota Manifacturing UK (TMUK) ir Toyota Motor Europe atliko galimybių studiją. Vėliau buvo gautas Didžiosios Britanijos vyriausybės finansavimas. Jį užsitikrino su projektu susijusi ne pelno organizacija „Advanced Propulsion Centre“, palaikanti švaresnių technologijų ir naujų mobilumo koncepcijų kūrimą.
Tai leido nuo 2022 metų liepos 1 dienos pradėti intensyvią projektavimo ir vystymo programą su kitais konsorciumo partneriais Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research ir su papildoma Toyota Motor Corporation parama.
Prototipo gamyba pradėta jau šių metų birželio 5 dieną, laikantis Toyota gamybos sistemos principų tam skirtoje vietoje TMUK gamykloje. Pirmasis automobilis buvo surinktas tik po trijų savaičių.
Iš viso iki šių metų pabaigos bus pagaminta 10 tokių automobilių. Jie bus kruopščiai tikrinami, kad saugumas, dinaminės savybės, funkcionalumas ir ilgaamžiškumas atitiktų aukštus gamybiniams modeliams keliamus standartus.
Projektas leido TMUK darbuotojams ugdyti ir pritaikyti naujus įgūdžius, susijusius su kuro elementais varomais automobiliais ir vandenilio sistemų komponentais. Kiti konsorciumo nariai taip pat atliko svarbius vaidmenis pradiniame programos etape.
Ricardo prisidėjo prie parengiamųjų prototipo kūrimo darbų ir lygiagrečiai su TMUK komandomis vykdė projektavimo bei vystymo užduotis, taip pat patvirtino visą gamybos procesą. Ši bendrovė per ateinančius mėnesius atliks išsamų transporto priemonės įvertinimą, prieš priimant sprendimą dėl galimo gamybinio modelio. Jis bus pristatytas antroje šio dešimtmečio pusėje.