Elektromobilių gretos sparčiai pildosi. Šįkart įdomiu modeliu iš saulėtosios Ispanijos.
Kas tai per modelis?
Pirmą kartą žvilgtelėjus į Cupra Tavascan, sunku atspėti, kad tai elektromobilis. Agresyviai atrodantis priekis, dinamiškos linijos šonuose vykusiai maskuoja masyvias elektromobilio dureles su mažais langais. Jis atrodo kaip šiuolaikinis kompaktinis krosoveris su vidaus degimo varikliu.
Cupra Tavscan sukonstruotas Barselonoje – Ispanijos Katalonijos regiono sostinėje, tačiau gaminamas „Volkswagen“ grupei priklausančioje gamykloje Kinijoje. Čia yra įkurtas vienas iš „Volkswagen“ grupės technologijų kompetencijų centrų
Tavascan yra pirmasis elektrinis Cupra prekės ženklo SUV kategorijos automobilis. Praėjusio dešimtmečio pabaigoje „Cupra“, atsiskyrusi nuo motininės „Seat“ kaip sportiškų automobilių padalinys, priklauso „Volkswagen“ grupei, todėl Tavascan sukonstruotas tos pačios platformos pagrindu, kaip ir kiti šios klasės koncerno automobiliai. Artimiausi Tavascan giminaičiai yra Audi Q4 Sportback e-tron, Škoda Enyaq Coupé ir VW ID.5. Išvaizda niekaip neišduoda, kad šie modeliai glaudžiai susiję. Juolab, kad Tavascan dizaineriai nuėjo savo keliu, rinkai pasiūlydami originalios išvaizdos automobilį.
Firmine Cupra detale tampa trikampiai priekiniuose matriciniuose LED žibintuose ir galinių žibintų juosta per visą kėbulo plotį su Cupra logotipu centre. Kaip įprasta sportiškam ispanų prekės ženklui, tai ne tik puošnus rūbas – Tavascan sukonstruotas taip, kad vairavimas būtų įtraukiantis ir teiktų malonumą. Konstruktoriams teko gerai padirbėti, kad transmisija, pakaba ir valdymas atitiktų šiuos reikalavimus.
Geras pagreitis ir sklandus greitėjimas – Tavascan pasižymi nuosaikiai sportišku charakteriu
Galimos dvi Tavascan modifikacijos: Endurance su vienu 210 kW/286 AG elektros varikliu ir galiniais varančiaisiais ratais bei VZ, turinti du elektros variklius, kurių bendra galia 250 kW/340 AG ir visus varančiuosius ratus. Abi turi 77 kWh talpos ličio jonų bateriją, su kuria Endurance viena įkrova gali įveikti iki 568 km. Galingesnė VZ, savaime suprantama, viena įkrova nuvažiuoja mažiau. Kas yra svarbų mūsų sąlygoms, tai integruotas šilumos siurblys, todėl salono šildymas nei rudenį, nei žiemą nekelia problemų.
Bateriją 100 km ridai įkrauti užtenka vos septynių minučių. Nepriklausomai nuo versijos, Tavascan galima įkrauti iki 135 kW galia. Todėl naudojant greitąjį įkroviklį, nuo 10 iki 80 % talpos bateriją galima įkrauti per mažiau nei pusvalandį.
Kaip jis važiuoja?
Bandymams pasiskolinome galingiausią VZ modifikaciją, t. y. modelį su visais varančiaisiais ratais. „VZ“, beje, kilęs iš ispaniško žodžio „veloz“, reiškiančio greitį. Jis kaip niekas geriau tinka šiai transporto priemonei, kuri iki 100 km/val. greičio be didelių pastangų įsibėgėja per 5,5 sek. Tačiau realiame gyvenime svarbu ne vien dinamika, todėl išbandėme šį modelį įvairiose užmiesčio trasose, keliukuose tarp didesnių ir mažesnių miestelių.
Siekiant labiau atitikti važiavimo sąlygas, Tavascan turi penkis pasirenkamus važiavimo režimus: : „Range“, „Comfort“, „Performance“, „Cupra“ , „Individual“ ir „Traction“. Pastarąjį turi tik keturiais ratais varoma modifikacija, kuriame tarpusavyje sąveikauja du elektros varikliai, greitai ir sklandžiai reguliuojantys sukimo momento perdavimą tarp priekinių ir galinių ratų .
Elektromobiliai, kurie skirti miestui, nebūtinai yra patogūs važiuoti vieškeliais. Jie linkę „plaukioti“, o kai kuriuos (nenurodant gamintojų ir modelių) tenka gerokai pristabdyti, kad neatidurt griovyje. Iš principo, Tavascan puikiai sutvertas neilgoms kasdienėms kelionėms. Ir visai nesvarbu, kokiu metų laiku. Tai ypač pasakytina apie VZ modifikaciją. Ne dėl pagreičio ir galios – „Traction“ režimas išties gali būti naudingas.
Po trumpos pažinties daugiausiai kalba emocijos, tačiau net jei jos ir ima viršų, negalima nepastebėti „Traction“ režimo naudos. Jis suteikia daugiau pasitikėjimo vieškeliuose ir siauruose keliukuose. Atrodo, kad daugelį problemų automobilis išsprendžia dar prieš joms nutinkant.
Erdvinis, 3D interjeras traukia akį. Tie, kurie pirmenybę teikia fiziniams mygtukams, gali prireikti šiek tiek laiko prie jo priprasti
„Cupra“ kūrėjai tikrai pageidautų, kad vieškelį pakeitus asfaltui, pasirinktumėt „Cupra“ arba „Performance“ režimą. Jam lyg specialiai antrina sportinis, apačioje ištiesintas Tavascan vairas. Dėl standesnės pakabos kėbulas mažiau svyra posūkiuose, nei, pavyzdžiui, VW ID.5 modelio. Regeneracinio stabdymo režimą (transmisijos selektorių perjungus iš D į B padėtį) paranku naudoti miesto sąlygomis, jei tik vairuotojui patinka juo naudotis. Tai šiek tiek panašu į stabdymą varikliu, tačiau geriausia jį išbandyti patiems. Nepaisant, kad Tavascan gan sunkus – sveria 2,3 tonos – ir yra daugiau kaip keturių su puse metrų ilgio, jo valdymo savybės labai geros. Nuvažiuojamo atstumo viena įkrova taip pat pakanka kelionei iš Vilniaus į Palangą ir net toliau.
TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS
Kokie įspūdžiai prie vairo?
Tavascan vidaus architektūra primena žvaigždėlaivį – centrinio tunelio paaukštinimas sklandžiai pereina į priekinį skydelį, kurio viršutinę ir apatinę dalį skiria vario spalvos juosta. Dauguma automobilio funkcijų valdoma centriniame liečiamajame 15 colių įstrižainės informacijos ir pramogų sistemos ekrane. Pati sistema džiugina intuityviu valdymu ir greitaveika. Išmanieji telefonai susiejami be vargo, kaip ir „Waze“ navigacija.
Pirmenybę teikiantiems fiziniams mygtukams, Tavascan interjeras gali nepatikti. Tačiau priprasti prie jo neturėtų būti sunku, juolab, kad toks išplanavimas turi savo pliusų. Pirmiausia – atlaisvina daug vietos. Apdailos medžiagų kokybė daugeliu atvejų taip pat gera, o gale sėdintiems keleiviams, nepaisant nuožulnios stogo linijos, erdvės užtektinai. Kalbant apie bagažinę, 540 l talpos per akis kasdieniams poreikiams. Ką dar galima pridurti? Kokybiško garso mėgėjai tikrai liks patenkinti „Hi-Fi“ klasės „Sennheiser“ garso sistema su 12 garsiakalbių.