Ieškote lengvojo automobilio, kurio vairavimas teiktų malonumą? Pasitikrinkite, gal jūs turite tą pačią kraujo grupę, kaip ir CUPRA Formentor. Jei reikėtų vienu žodžiu apibūdinti šį kompaktinės klasės SUV (nuo 110 kW/150 AG iki 245 kW/333 AG), juo taptų „emocija“.
Žinoma, emocijos ir pojūčiai svarbūs vairuojant daugelį automobilių, tačiau Formantor į tai orientuotas kaip niekas kitas. Dėl šios priežasties prieš šešerius metus CUPRA prekės ženklas ir buvo atskirtas nuo Seat. Legenda byloja (bet tai yra tiesa), kad kai Cupra pirmą kartą buvo pristatyta kaip savarankiškas prekės ženklas, „Volkswagen“ vadovai vilkėjo kostiumus, o CUPRA vadovai – laisvo stiliaus marškinėlius. Tai buvo aiški žinia, kad CUPRA yra už laisvę, kūrybiškumą ir taisyklių laužymą. Kad tai kaip tik tie ingredientai, dėl kurių pirkėjas galėtų pasirinkti CUPRA.
Taip ir nutiko. CUPRA yra būtent toks prekės ženklas, koks ir buvo kuriamas. Važiuojant su Formentor tai juntama beveik kiekvienoje detalėje. Formentor nėra prabrangus prekės ženklas, tiesiogiai konkuruojantis su „Premium“ kategorijos modeliais, kuriuos galbūt svarstote kaip alternatyvą. Tačiau Formentor jautiesi taip, lyg sėdėtum prabangesniame automobilyje, nei save priskiria CUPRA. Bet prabanga apsunkinanti ir neįkyri. Galima sakyti, kad tai kūrybinga prabanga: puikiai derančios vario spalvos siūlės prietaisų skydelio apdailoje, sportinės sėdynės, gerai apgaubiančios vairuotoją ir sukuriančios stiprų fizinio saugumo jausmą. Taip pat „Sennheiser“ garso sistema su 11 garsiakalbių, galinčių susidoroti ir su 50-ųjų džiazo improvizacijomis, ir su barokinėmis polifoninėmis kaskadomis. Žinoma, yra ne tik tai, bet ir vairavimo malonumas, kuris nėra susijęs su papildomos įrangos sąrašo ilgiu ar priekyje sumontuoto variklio galia.
Formentor ištakos ten, kur kadaise buvo sportinių automobilių. Informatyvus, puikų atgalinį ryšį turintis vairas įtraukia į automobilio valdymą. Pasijaučiate, lyg dalyvautumėte lenktynėse.
Bevairuojant šį automobilį, kilo klausimas, kurį privalėjau išsiaiškinti. Jei viskas taip gerai suderinta, kodėl vienas nedidelis, bet svarbus niuansas liko praleistas? Įsibėgėjimas „Performance“ režimu nėra toks įkvepiantis, kaip tikiesi. O juk galėtų ir turėtų būti! Tačiau išeitis yra.
Jei tikrai norite automobilio, kuris į akceleratoriaus paspaudimą reaguotų taip, lyg būtų gimęs lenktynių trasai, rinkitės VZ modifikacija su 245 kW/333 AG varikliu. Gausite Formentor, kuris iš esmės yra VW Golf R analogas. Bet su privalumu – įsibėgėjimą iki 100 km/val. per 4,8 sek. Negana to, Formentor VZ kaina taip pat bus demokratiškesnė. Todėl pokalbio pradžioje „CUPRA Garage“ iš karto nurodykite savo lūkesčius.
Tačiau tai nereiškia, kad su paprastesnėmis Formentor versijomis negalėsite mėgautis vairavimu. Prisiminus, kad bet koks Formentor turi sportiško automobilio genų ir pasirinkus vaizdingą, vingiuotą kelią, tikslios jo reakcijos, sklandus pakabos darbas ir galingi stabdžiai leis mėgautis kiekvienu kelio vingiu. Formentor turi daug talentų ir visus juos pasiryžęs atskleisti, o pageidavimai jau jūsų pusėje. Vieškelyje automobilis toks pat tikslus ir prognozuojamas.
Bandymams pasiskolintas Formentor turėjo juodas lubas ir tamsų interjerą. Tamsus interjeras laikomas prabangiu bent jau nuo baroko epochos (iš tikrųjų, nuo daug anksčiau). Automobilių pasaulyje tamsus interjeras reiškia, kad jis yra greitesnis ir veržlesnis už tokį pat modelį šviesiu salonu ir lubomis. Nors tai tik psichologinis poveikis, vairuojant jis visgi veikia. Tačiau jei jums tikrai nepatinka tamsus stogas, galite užsisakyti panoraminį stoglangį.
Interjeras atrodo ir sportiškai, ir tuo pačiu prabangiai, nors pats automobilis išsiskiria labai konkurencinga kainodara
Tiesą sakant, su norais galima nukeliauti iki elektrinio priekabos kablio, tik klausimas, ar dažnai planuojate vilkti priekabą? Kita vertus, jei Formentor bus jūsų vienintelis SUV kategorijos automobilis, juo galite drąsiai pasitikėti – krosoverio formate jis nenuvils.
Formentor dizainas kruopščiai apgalvotas. Ir tai liečia ne tik eksterjerą, bet ir interjerą. Svarbus dizaino elementas – priekiniai matriciniai LED žibintai – stebina ne tik savo dizainu, bet ir efektyvumu. Tokių gerai apgalvotų smulkmenų Formentor iš tiesų turi daug daugiau, tad automobilio pažinimas virsta savotišku žaidimu – kokią dar sumaniai paslėptą detalę galima atrasti? O tokių yra.
Tikslus ir informatyvus vairas kartu su puikiai subalansuota pakaba tars specialiai sukonstruoti kelio vingiams ir serpantinams
CUPRA pranešime spaudai Formentor vadinamas SUV kategorijos visureigiu, ir jis tikriausiai priklauso tai klasei. Tačiau tai vis tiek yra kažkas kita nei visureigis – šalia įprasto kompaktinės klasės SUV kategorijos visureigio Formentor atrodo itin sportiškai. Tiesą sakant, jei pradėsite žiūrėti atidžiau, gatvėse nėra tokio automobilio kaip Formentor. Šiuolaikinio dizaino akligatvyje, kai automobiliai vis labiau panašėja vieni į kitus ir kartais jau gana sunku atskirti, kurią markę ar modelį matai priešais save, Formentor yra tarsi iš kito matavimo, visai kitos dizaino mokyklos. Tačiau jis išsiskiria ne tik dizainu, bet ir charakteriu. Daugiau tokių automobilių!
PRAVARTU ŽINOTI
- Formentor galimas ir kaip išorinio tinklo įkraunamas hibridas (PHEV).
- Visus varančiuosius ratus turi tik VZ modifikacija su 4 cl./2,0 l darbo tūrio 245 kW/333 AG varikliu.
- Formentor yra populiariausias ir titulinis CUPRA modelis.