Atnaujintas Jumper siūlomas su įvairiais jėgos agregatais bei daugybe parinkčių, kad vairuoti būtų patogiau ir efektyviau...
Šiemet 30-metį švenčiantis Jumper yra vienas iš tų automobilių, su kuriais tikriausiai esate netiesiogiai susidūrę. Gatvėse jų zuja daugybė, todėl prekės į mažesnes parduotuves arba siuntos tiesiai į rankas atkeliauja naujesniu arba senesniu, dar 1994 m. pristatyto komercinio automobilio modeliu. Tačiau Jumper šaknų reikėtų ieškoti legendiniame, 1947 m. pasirodžiusiame Type H furgone, tapusiu vienu iš Prancūzijos simbolių ir įrašytų į automobilių aukso fondą.
Beje, pirmasis Jumper, pradėtas gaminti prieš 30 metų, buvo giriamas už apgalvotą ergonomiką, o praktiniuose bandymuose papildomai buvo minimi elektra valdomi langai ir oro kondicionierius. Variklių gamą sudarė benzininiai ir dyzeliniai motorai, kurių bazinės versijos buvo be turbokompresorinio pripūtimo. Naujausio modelio įrangos sąrašas su parkavimo radarais ir kitais šiuolaikiniais vairuotojo asistentais 90-ųjų furgono vairuotojui atrodytų neįprastai. Nors dabartinio Jumper turbodyzeliniai motorai vis dar yra modernūs, atitinkantys griežtus taršos reikalavimus, papildomai pridėta modifikacija su elektros varikliu. Pastarąjį maitina baterija arba vandenilio degalų elementai. Dyzelinių variklių galia nuo 88 kW/120 AG iki 132 kW/180 AG, jie derinami su mechanine arba automatine pavarų dėže.
Galingiausias Jumper – tai elektra varomas 200 kW/270 AG modelis su 110 kWh talpos baterija. Pastarosios, gamintojo duomenimis, pakanka įveikti 420 km viena įkrova pagal WLTP. Praktinių bandymų metu vasaros sąlygomis, vidutinės el. energijos sąnaudos, važiuojant su maždaug 300 kg kroviniu, mieste ir užmiestyje buvo 29,2 kWh/100 km (vidutinis greitis 44 km/val.), o tarpmiestinėse trasose – 31,1 kWh/100 km (83 km/val.). Žinoma, daug kas priklauso nuo vairavimo sąlygų ir stiliaus, tačiau šie rezultatai patvirtina, kad vasarą viena baterijos įkrova galima nuvažiuoti apie 400 km.
Jumper siūlomas trijų kėbulo ilgių
11 kW galia baterija pilnai įkraunama per 11 val. ir 45 min., o naudojant greitąjį 150 kW galios įkroviklį, iki 80 % talpos baterija įkraunama per 55 min.
Prieš įsigyjant elektrinį furgoną verta apsvarstyti savo vairavimo įpročius: ar pakanka nuvažiuojamo atstumo, ar yra logiškos įkrovimo galimybės, taip pat mažesnę elektrinio furgono keliamąją galią. Šios modifikacijos konstrukcinė masė yra didelė – apie 2,8–2,9 t, atitinkamai, bendroji masė siekia 3,5 t, todėl priklausomai nuo versijos, keliamoji galia yra nuo 540 iki 710 kg. Dyzelinių modifikacijų keliamoji galia, kaip paprastai būna šioje klasėje, yra nuo 1,2 iki 1,5 t. Galingiausio modelio keliamoji galia siekia net dvi tonas.
Visų Jumper versijų išvardijimas užtruktų ilgai, todėl pasakysime tik tiek, kad jis siūlomas dviejų ratų bazių (3,45 ir 4,04 m), trijų ilgių ir šešių kėbulo versijų, su 10–17 m3 talpos krovinių skyriumi. Ilgesnės ratų bazės modelį galima rinktis su standartine ir dviguba kabina.
Atnaujintame Jumper iš esmės pakeistas salono interjeras. Standartiškai įrengiamas analoginis prietaisų skydelis su skaitmeniniu informaciniu ekranėliu tarp spidometro ir tachometro skalių, tačiau siūlomas ir visiškai skaitmeninis prietaisų skydelis, kokį turėjome bandomajame automobilyje. Rodmenų matomumas jame aiškus net krentant tiesioginiams saulės spinduliams. Tamsoje ekrano raiška taip pat pakankama.
Vairuotojo darbo vieta patogi ir ergonomiška
Tą patį galime pasakyti apie didelį liečiamąjį informacijos ir pramogų sistemos ekraną, įrengtą centre. Atskirai gamintoją reikėtų pagirti už tai, kad jis neatsisakė fizinių mygtukų. Taip pat beraktę užrakinimo ir variklio paleidimo sistemą, kurią gerai įvertins kurjeriai. Viršuje įrengta patogi vieta dokumentams, o duryse – didelė niša gėrimų buteliui.
Dėtuvių įvairioms smulkmenoms netrūksta
Automatinis stovėjimo stabdys neleidžia automobiliui netyčia pajudėti iš vietos. O skaitmeninis galinio vaizdo veidrodėlis leidžia matyti, kas yra už automobilio ir saugiai važiuojant atgal. Manevravimą neabejotinai palengvina ir pagalbinė parkavimo sistema, priklausomai nuo automobilio ilgio, turinti 14 arba 16 jutiklių, kurie stebi erdvę aplink automobilį.
Bandytos elektrinės modifikacijos salone tylu tiek važiuojant mieste, tiek greitkelyje. Komfortiška sėdynė, gerai subalansuotas elektrinis vairo stiprintuvas, kuris ne tik palengvina manevravimą, bet ir užtikrina reikiamą informatyvumą važiuojant didesniu greičiu. Galiausiai, dideli galinio vaizdo veidrodėliai, daug prisidedantys prie gero matomumo.
Furgono keliamoji galia iki 2,0 t
Komercinių transporto priemonių kainoraščiai paprastai būna ilgi, nes yra daug versijų ir komplektacijos lygių. Jumper čia ne išimtis. Kainos prasideda nuo 33 290 eurų*, bet gali siekti ir 60 000 eurų, kada kalbama apie elektrinę modifikaciją. Atskirai verta paminėti penkerių metų garantiją be ridos apribojimo.
*Kainos nurodytos eurais su PVM.