Citroën grįžta į prabangių didžiųjų automobilių segmentą pristatydama naująjį unikalaus dizaino C5 X, kuriame dera geriausios sedano, universalo ir SUV savybės. Prancūzijos gamintojas savaip įsivaizduoja įprastai ganėtinai konservatyvios išvaizdos, komfortiškus modelius, tad dizaineriams teko įveikti nemenką iššūkį kuriant ryškaus charakterio naujos kartos sedaną ir tuo pat metu stengiantis išlaikyti vientisą stilių.
Naujasis modelis išsiskiria ne tik originalia išvaizda, bet ir universalumu, kuris būtinas siekiant geriau patenkinti kintančius klientų lūkesčius.
Skirtingų D segmento kėbulų stiliaus elementus sujungiantis C5 X žymi tokio tipo automobilių atgimimą ir primena apie legendinius prašmatniausius Citroën modelius. Tvirtos formos, derančios su nepertraukiamomis aptakiomis linijomis, sukuria dinamišką ir elegantišką išvaizdą. Joje atsispindi trijų skirtingų tipų automobilių privalumai: sedano prestižas ir grakštumas, universalo dinamika ir praktiškumas, taip pat SUV modeliams būdingas modernumas bei tvirta laikysena.
Naujų rinkos iššūkių sprendimas
Pastaraisiais metais sedanai jau nėra vieninteliai automobiliai, siejami su aukščiausio lygio prabanga ir ilgų kelionių komfortu. Daugiau praktiškumo ir tvirtesnio charakterio ieškančius klientus vis labiau domina SUV modeliai ir universalai.
2020 m. Europos rinkose populiariausi D segmento automobiliai buvo SUV modeliai. Jų pardavimo apimtys siekė 29,3 proc. Antroje pagal populiarumą vietoje atsidūrė universalai (27,5 proc.), o trečioje liko klasikiniai sedanai (21,6 proc.).
SUV modeliai praėjusiais metais Kinijoje neturėjo rimtesnės konkurencijos – net pusė naujai registruotų D segmento automobilių buvo visureigiai. Pagal pardavimo apimtis antrojoje vietoje buvo sedanai (18 proc.), o trečiojoje – vienatūriai (10 proc.). D segmento universalų registracijų skaičius buvo labai kuklus ir sudarė vos 0,1 proc. visų naujų registracijų.
Naujų D segmento automobilių pardavimo statistika puikiai iliustruoja, kaip per pastaruosius keletą metų pasikeitė skirtingų tipų kėbulų paklausa. Taip lėmė kitokie klientų poreikiai: dabar jie ieško automobilių, kurie patraukliai atrodytų ir tuo pat metų atliktų visas būtinas funkcijas.
Didesnės transporto priemonės ieškantys pirkėjai nori vairuoti tokį modelį, su kuriuo galėtų išsiskirti gatvėje. Tai taip pat itin svarbus tiek stiliaus, tiek įdiegtų technologijų modernumas. Šiuolaikiniai klientai tikisi, jog automobilis bus praktiškas, erdvus ir lengvas naudoti, todėl bagažinė turi būti talpi, o konstrukcija – tvirta.
Drąsūs sprendimai lėmė unikalų dizainą
Citroën negalėjo grįžti į didelių automobilių segmentą su klasikiniu produktu. C5 X yra visiškai kitoks – radikalus ir įvairialypis modelis su unikaliu kėbulu.
C5 X kėbulas atrodo tvirtai, jo aerodinamika optimizuota siekiant sumažinti degalų sąnaudas. Aptakus automobilio profilis primena orlaivių inžineriją, ne mažiau stebina ir niekur neregėtos originalios proporcijos. Ilgas variklio gaubtas, aukšta šoninė linija ir platūs galiniai sparnai sukuria dinamiškumo bei tvirtumo įvaizdį, kuriuo pasižymi visi didieji Citroën modeliai.
Aplink ratų arkas iš šonų tarsi nukirsti lygūs paviršiai atkreipia dėmesį į didelio skersmens ratus ir užtikrina netrikdomą oro srautą. Ant 720 mm skersmens ratlankių montuojamos 19 colių aukšto profilio padangos. Aero X lengvojo lydinio ratlankiai papuošti blizgančios juodos spalvos detalėmis, sukuriančiomis sūkurius ir nukreipiančiomis oro srautą į šonus. Taip sumažinamas oro pasipriešinimas ir degalų sąnaudos.
Ilga stogo linija baigiasi elegantišku oro aptaku, kuris tarsi sklendžia ore. Galiniai stikliukai – su prašmatnumo įvaizdį sustiprinančiomis chromo apdailos juostelėmis. C5 X panoraminis stogas atrodo lyg vientisa detalė, o tai suteikia automobiliui papildomo solidumo.
Ypatingas dėmesys detalėms
Naujiems Citroën modeliams būdingais V formos priekiniais žibintais išsiskiriantis C5 X nepanašus į jokį kitą segmento atstovą. Originaliai atrodančių žibintų forma, išlaikant vientisą stilių, atkartojama ir galinėje dalyje. Priekyje taip pat pastebimos C5 X statusą pabrėžiančios chromo ir blizgančios juodos spalvos apdailos detalės.
Iki dienos šviesų besitęsiantys viršutiniai ševronai priekinėje dalyje paryškina variklio dangtį ir automobilio plotį. Į LED priekinius žibintus ir dienos šviesas atsiremiantys apatiniai ševronai sustiprina modernaus ir rafinuoto automobilio įvaizdį. Ševronus taip pat sudarančios žibintų juostelės itin efektingai atrodo žvelgiant į automobilį kampu. Toks pat stilius atkartojamas ir galinėje dalyje.
Variklio gaubto formai skirtas ypatingas dėmesys. Jis neįprasta ilgas ir nuleistas ganėtinai žemai. Išilgai viso dangčio tęsiasi Citroën C4 arba C5 Aircross dizainą primenantys iškilimai. Su šiuo įspūdingu dizaino elementu priekinės dalis atrodo dar tvirtesnė.
Apatinę oro įsiurbimo angą puošia chromo juostelė ir ševronus primenančios originalios apdailos grotelės. Centre išsiskiria vairavimo pagalboms naudojamas pagrindinis automobilio radaras.
Tvirtas ir praktiškas kaip visureigis
Galinėje C5 X dalyje žvilgsnį traukia saloną vizualiai pratęsiantis viršutinis oro aptakas ir nuo kėbulo formos neatskiriamas galinis stiklas. Kai kurios detalės, pavyzdžiui, juostelės aplink registracijos numerį ir ant galinio buferio, ševronų tekstūra apačioje ir chromu įrėminti atšvaitai, paryškina galinės automobilio dalies plotį ir sustiprina stabilumo kelyje įspūdį.
Į šonus pratęsti 3D LED galiniai žibintai abiejose pusėse aiškiai žymi automobilio gabaritus. Charakteringi V formos galiniai žibintai iš toli matomi tiek naktį, tiek dieną. Taip pat jie pratęsia šoninę liniją ir, žvelgiant kampu, natūraliai pabrėžia aukštesnį profilį. Tokia C5 X stiliaus sintezė taip pat atitinka talpesnės bagažinės ir praktiškumo pageidaujančių klientų poreikius.
Lengvai atidaromos plačios bagažinės durys ir žemas galinis slenkstis užtikrina paprastą kasdienį naudojimą. Jos papuoštos blizgančios juodos spalvos apatiniu oro aptaku, kuris ne tik stilingai atrodo, bet ir padidina automobilio stabilumą stabdant. Panašūs oro aptakai buvo montuojami įvairiuose Citroën modeliuose, pradedant CX ar C6 ir baigiant XM.
C5 X kėbulo apačia apsaugota juodos matinės spalvos plastiko detalėmis. Taip pabrėžiamas įprastai SUV modeliams būdingas patvarumas, o vairuotojas gali drąsiai pasitikėti automobilio galimybėmis. Žvengiant į C5 X profilį pastebimi ir kiti visureigių bruožai: pakelta pakaba, prie kurios dera dideli 720 mm skersmens ratai ir aukštesnė nei tradiciniame sedane vairuotojo sėdynė.