Sausio viduryje Briuselyje tarp gausių Toyota naujienų pristatyta ir nauja, populiaraus RAV4 automobilio PHEV versija. Tai modelis su pilnąja hibridine Toyota HSD pavara, kuri gali būti įkraunama iš išorinio tinklo.
Paskutinės, penktos kartos Toyota RAV4 populiarumą geriausiai iliustruoja faktas, kad nuo jo prekybos pradžios 2019 m. Europoje sulaukta per 130 tūkst. užsakymų, iš kurių daugiau kaip 115 tūkst. sudaro hibridinė modelio versija.
Praėjusį mėnesį pristatytas Toyota RAV4 Plug-in Hybrid yra pažangiausia hibridinio modelio versija. Gamintojas šiuo modeliu įgyvendina kelis tikslus: sumažina taršą, degalų sąnaudas, tuo pačiu padidindamas suminę HSD pavaros galią. Kalbant skaičiais, PHEV versijos suminė galia pagal DIN yra 225 kW/306 AG (palyginimui, RAV4 hibridinės versijos – 160 kW/218 AG), todėl automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja ne per 8,4 s, o per 6,2 s. Sportiškas rezultatas! Papildomai, tarša šiltnamio efektą sukeliančiomis CO2 dujomis – tik 29 g/km. Su pilnai įkrautu akumuliatoriumi RAV4 Plug-in hibridas elektros pavara gali įveikti iki 65 km atstumą. Tiek vertinant taršą, tiek dinamiką, tai geriausi rezultatai tarp D-SUV kategorijos automobilių. Degalų sąnaudos taip pat turtų būti nedidelės, tačiau tam reikalingi praktiniai bandymai.
Populiarusis Toyota RAV4 nuo šiol turės ne tik įprastą hibridinę, bet ir iš išorinio tinklo įkraunamą plug-in jos versiją
Pati Plug-in technologija gamintojui nėra naujiena. Ji jau naudojama kelių pastarųjų kadencijų Toyota Prius automobilių, turinčių tokio paties tipo hibridinę sinerginę Toyota HSD pavarą. RAV4 Plug-in hibridas sukonstruotas naudojant Toyota GA-K platformą, naudojamą, pavyzdžiui, Toyota Camry, Lexus ES automobiliuose. 225 kW/306 AG galia reiškia, kad visi įkraunami hibridai turi visų varančiųjų ratų transmisiją AWD-i, su galiniams ratams numatytu atskiru elektros varikliu. Transmisija jau pažįstama, ji naudojama paprastoje hibridinėje RAV4 versijoje su visais varančiaisiais ratais.
Benzininis 4 cl./2.5 VVT-i variklis, naudojamas hibridiniame RAV4, PHEV versijoje šiek tiek patobulintas, atsižvelgiant į iš tinklo įkraunamos hibridinės sistemos reikalavimus. Ličio jonų akumuliatorių baterija RAV4 Plug-in versijoje nauja, didesnės talpos. Kompaktiškam ličio jonų akumuliatoriui pavyko rasti vietos po automobilio grindimis. Jis minimaliai įsikiša į bagažinę, todėl nesumažina jos talpos, kuri siekia 520 l. Automobilio apačioje įrengtas akumuliatorius taip pat padeda užtikrinti žemą RAV4 Plug-in Hybrid svorio centro padėtį, kuris lemia geresnį valdymą, didesnį stabilumą ir komfortiškesnį važiavimą.
Vairuotojui siūlomi keturi važiavimo režimai. Jis gali sklandžiai perjungti hibridinį režimą į elektrinį. Pasirinkus pastarąjį, vien elektra varomas RAV4 Plug-in Hybrid, priklausomai nuo akumuliatoriaus įkrovos lygio ir važiavimo sąlygų, gali įveikti daugiau nei 65 km. Tai didesnis atstumas lyginant su bet kuriuo iš tinklo įkraunamu hibridiniu visureigiu ir viršija Europoje kasdien nuvažiuojamą vidutinį 50 km atstumą. Be to, greitis iki 135 km/val. gali būti pasiektas be vidaus degimo variklio pagalbos, net intensyviai įsibėgėjant.
Kalbant apie naują PHEV kategorijos RAV4 reikia paminėti dar vieną detalę. Gamintojas daug dėmesio skyrė visiems aspektams, kurie tik gali turėti įtakos bendram RAV4 Plug-in Hybrid veikimo efektyvumui. Todėl Toyota konstruktoriai įrengė oro kondicionavimo sistemą su šilumos siurbliu, kuri buvo pristatyta kaip pasaulinė naujiena su dabartiniu antros kartos Prius Plug-in Hybrid automobiliu. Naujam visureigiui specialiai pritaikyta sistema turi karšto vandens kontūrą, kuris yra toks pat, kaip ir hibridiniame RAV4 modelyje. Be to, akumuliatorių aušina oro kondicionavimo sistemoje cirkuliuojantis šaltnešis. Ši sistema yra daug efektyvesnė už variklio šildymo sistemą ar galingus elektrinius šildytuvus. Saloną ji sušildo absorbuodama šilumą iš lauke esančio oro.
Profi Lietuva info