Menu




Land Rover Defender sugrįžo

Automobilis 30.01.2020   

Land Rover Defender sugrįžo


Sausio mėnesio pradžioje į Lietuvą atkeliavo visiškai naujas, šeštos kartos Land Rover Defender. Netekęs rėmo, bet įgijęs nepriklausomą visų ratų pakabą. Naujas formatas techniškai nieko bendro su senuoju modeliu neturi. Pirmieji serijiniai Land Rover pasirodė 1948 metais ir jų istorija tęsėsi iki pat 2016-ųjų, kada nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis penktos kartos Defender.

Dar net nepasirodęs prekyboje, naujasis Land Rover Defender jau tapo legenda – nusifilmavo naujausiame filme apie Džeimsą Bondą ir tapo „Lego Technic“ rinkiniu, kurį nusipirkusiems vaikams nuo 11 iki 100 metų tenka nelengva užduotis sukonstruoti visureigį iš 2 573 detalių.

Nepaisant to, kad šeštos kartos Defender sukonstruotas iš naujo, ideologinių sąsajų su pirmtakais jame apstu. Išsaugotos dvi modelio versijos: su trumpa ratų baze (90) ir ilga (110). Pikapas nenumatytas, bent kol kas, nors gamintojas ateityje žada modelių gamą papildyti specialios paskirties modifikacijomis.

Iš tiesų, kurdami šeštos kartos Land Rover Defender, LRJ („Land Rover Jaguar“) grupės inžinieriai ir dizaineriai ėmėsi labai rizikingos užduoties – iš senojo Defender paliko tik kėbulo kampuotumą, tuo pačiu atsisakydami vizualių giminystės ryšių su Range Rover modeliais. Rezultatas – unikalios architektūros, su jokiu kitu automobiliu nesupainiojamas automobilis.

Naujasis Defender išsaugojo klasikinio visureigio DNR: nuolatinę visų varančiųjų ratų pavarą su skirstymo dėže ir eigos lėtintuvu, papildomai įrengiamą priverstinai blokuojamą galinio tilto diferencialą. Elektrinė, nuotoliniu būdu valdoma gervė Defender priekyje – tikro visureigio atributas – taip pat galima. O kaip su rėmu? Deja, jo atsisakyta komforto naudai. Naujasis Defender turi laikančiąją erdvinę konstrukciją iš lengvo aliuminio lydinio ir nepriklausomą priekinių bei galinių ratų pakabą.

Nors Defender sukonstruotas universalios, aukštesnių klasių automobiliams skirtos LRJ D7 platformos pagrindu, naudojamos nuo Jaguar XE/XF iki Land Rover Discovery, Range Rover Sport ir Range Rover, jos architektūroje net 95 proc. dalių yra unikalios, todėl platforma žymima atskiru indeksu „D7x“, kur „x“ reiškia „ekstremalus“. Pasak gamintojo, automobilio kėbulas net tris kartus atsparesnis sukimui. Pavarų perjungimo svirtis perkelta į priekį, centrinį prietaisų skydelį, o į atsilaisvinusią vietą įmontuota trečioji pirmosios eilės sėdynė – panašiai, kaip pirmos kartos Land Rover visureigiuose. Toks išdėstymas leido sukurti neįprastas sėdimų vietų kombinacijas – Defender 110 gali būti penkių, šešių ar septynių vietų.

Jau žinomos preliminarios naujųjų Defender kainos Lietuvoje. Kokios jos, rasite pirmajame šių metų Profi Lietuva numeryje, kuriame publikuojamas išsamus naujojo modelio aprašymas. Pirmieji automobiliai Lietuvą pasieks ne anksčiau kaip balandį.

Profi Lietuva info



Jums turėtų būti įdomu


Automobilis

Toyota Proace: furgonas, kurį konstravo ir japonai

Toyota Proace: furgonas, kurį konstravo ir japonai

Komercinių automobilių srityje japonų gamintojas Toyota ne n...

Automobilis

Lexus NX:  laužantis stereotipus

Lexus NX: laužantis stereotipus

Po beveik nepasikeitusia išore slypi naujas automobilis. Vid...