Vakar Lietuvos miškininkams pristatyta hibridinė (dyzelinė-elektrinė) Logset 8H GTE Hybrid medkirtė. Suomijos kompanijos naujovę planuota pademonstruoti dar pernai miškininkystei skirtoje parodoje „Miškai: inovacijos ir tradicijos 2019“. Deja, dėl įtempto Suomijos kompanijos naujovės pristatymo grafiko, į Lietuvą parodai jos nespėta atvežti.
Unikali mašina pagaliau pasiekė Lietuvą. Kauno rajone surengtame demonstraciniame renginyje dalyvavo per 15 privačių medienos ruošos ir paslaugų įmonių vadovų bei operatorių, kurie pasinaudojo proga išbandyti naujovę. „Patogi, naši, neribotų galimybių“, - taip apie hibridinę medkirtę atsiliepė jie.
Suomijos kompanija Logset Oy – kol kas vienintelė miško mašinose įdiegusi hibridines technologijas, nuolat plečia hibridinių medkirčių gamą. Pirmąją hibridinę (dyzelinę-elektrinę) medkirtę 12H GTE Hybrid (380 kW/510 AG) ji pristatė dar 2016-aisiais. Pernai pasiryžo ir antrajam modeliui – 8H GTE Hybrid. Mažesnės galios medkirtės hibridinė jėgos pavara generuoja suminį 311 kW/422 AG pajėgumą.
Joje įrengtas Etapo V/Tier 4f taršos reikalavimus atitinkantis 6 cl./7,4 l darbo tūrio AGCO Power 74 LFTN variklis. Be vidaus degimo variklio hibridinį jėgos agregatą sudaro elektros variklis, o vietoje akumuliatorių baterijos naudojami ultrakondensatoriai, galintys akimirksniu atiduoti iki 100 kW galią. Pasak gamintojo, hibridinės medkirtės degalų sąnaudos beveik ketvirtadaliu mažesnės, 5 % mažesnė triukšmo sklaida į aplinką. Tarša šiltnamio efekto dujomis (CO2) taip pat 15–30 % mažesnė. Hibridinė medkirtė Logset 8H GTE Hybrid turi Masera 240H strėlę, pritaikytą daugiaoperacinėms TH55–TH75 medžių kirtimo ir genėjimo galvutėms.
Suomiškos miško technikos gamintojui Lietuvoje nuo 2006 m. atstovauja bendrovė Biržų žemtiekimas. Pasak įmonės miško technikos pardavimo vadybininko Tomo Aleksandravičiaus, iš visų suomiškų mašinų Lietuvoje populiariausios 5F modelio medvežės, tačiau tikimasi, kad naujosios medkirtės taip pat sulauks susidomėjimo. „Ši medkirtė ypatinga dėl hibridinės sistemos. Pagrindiniai šios sistemos komponentai – elektrinis variklis bei maitinimo blokas, įtaisytas tarp medkirtės dyzelinio variklio ir hidraulinių siurblių. Maitinimo bloko viduje yra energijos saugykla ir valdymo įtaisas. Energijos saugyklą sudaro ultrakondensatoriai, kurių pagalba vyksta itin greitas įkrovimas ar iškrovimas“, - apie medkirtės konstrukciją aiškina T. Aleksandravičius.
Kai medkirtei reikia daugiau galios, t. y. dyzeliniam medkirtės varikliui reikia daugiau jėgos, kad jis veiktų sklandžiai kertant didelius medžius, tuomet hibridinės sistemos elektrinis variklis įsijungia kaip papildomas variklis, o valdymo įrenginys iškrauna maitinimo bloko viduje esančius ultrakondensatorius ir perduoda elektros energiją varikliui. Kai medkirtei papildomos galios nereikia, hibridinės sistemos elektros variklis veikia kaip generatorius – taip valdymo įtaisas maitinimo bloko viduje įkrauna energijos saugyklą.
Logset 8H GTE Hybrid medkirtė išsiskiria savo galia. Mašina net 60 % proc. galingesnė už Logset 8H GTE. Tai reiškia, jog hibridinė sistema leidžia padidinti viso įrenginio galią nedidinant dyzelinio variklio. Darbo ciklų metu medkirtės galios poreikis gali stipriai skirtis. Būtent tuomet hibridinė sistema yra efektyviausia: ji kompensuoja variklio didžiausią apkrovą, o to rezultatas – labai pastovus dyzelinis variklis su įspūdinga galia, kuri leidžia įveikti visus su medžių kirtimu susijusius iššūkius. Hibridinė technologija 27–30 % padidina medkirtės Logset 8H GTE Hybrid darbo našumą, kas gerokai sumažina degalų sąnaudas ir emisijas, skaičiuojant nukirstam kubiniam metrui medienos.
Biržų žemtiekimas planuoja parduoti dvi Logset 8H GTE Hybrid medkirtes.