Menu




Naujas elektrinio mobilumo matmuo: Audi Q4 e-tron

Automobilis 12.03.2021   

image for article


Naujame Audi Q4 e-tron vairuotojui ir keleiviams suteikiama visiškai naujos kartos patirtis. Itin erdvus kompaktinis elektrinis SUV savo dydžiu yra gerokai didesnis nei klasės standartas ir siūlo tiek pat erdvės kaip dideli automobiliai. Ekranuose pateikiama informacija pasižymi unikaliomis galimybėmis: projekcinis papildytos realybės ekranas apjungia tikrą ir virtualų pasaulius, o naujos kartos vairas su liečiamaisiais valdikliais atspindi naujo elektrinio modelio ateities viziją. 

Naujas ir sumanus: įranga

Su Audi Q4 e-tron gamintojas pristato itin visapusišką automobilį – jis patikimas partneris kasdieniuose darbuose ir pramogose, ir yra puikiai pritaikytas būti pagrindiniu šeimos automobiliu. 4 590 mm ilgio, 1 865 mm pločio ir 1 613 mm aukščio, savo dydžiu Q4 e-tron prilygsta didesniems kompaktinių SUV segmento modeliams. Modulinės elektrinės pavaros MEB konstrukcija, kurią naudojant yra pagamintas elektrinis Audi SUV, užtikrina itin erdvų saloną. Kėbulo ilgis iki priekinės ašies siekia tik 86 cm, tad atstumas tarp ašių yra net 2,76 m – didesnis nei vidutinio dydžio SUV segmente. Salono ilgis siekia net 1,83 m – panašaus dydžio kaip dideliuose SUV automobiliuose.   

Sveiki atvykę: patogus įsėdimas, didelė erdvė

Jau įsėdimas į Audi Q4 e-tron yra ypatinga patirtis: durelės atsiveria itin plačiai, o sėdynės yra patogiame aukštyje. Vairuotojas ir keturi keleiviai gali mėgautis itin erdviu salonu, kurį užtikrino ir plokščios grindys be centrinio tunelio. Nors antros eilės sėdynės yra sumontuotos beveik septyniais centimetrais aukščiau nei priekinės, bet pasižymi itin didele erdve tiek virš galvų, tiek ir užtikrina itin daug vietos kojoms. Kalbant apie salono erdvę, Audi kompaktinis elektrinis SUV yra pranašesnis už tiesioginius konkurentus Premium segmente.

Naujas matmuo: papildytos realybės projekcinis ekranas

Su Q4 e-tron pasirenkamu papildytos realybės projekciniu ekranu Audi žengia itin didelį žingsnį ekranų technologijose. Pro priekinį stiklą matomame projekciniame ekrane dviejose atskirose zonose pateikiama svarbiausia ir papildytos realybės informacija. Pagalbinių sistemų duomenys ir navigatoriaus krypčių rodyklės, taip pat išvykimo ir atvykimo vietos yra rodomos atitinkamose realiose vietose kaip dinamiškai atspindima papildytos realybės informacija. Sukuriamas vaizdas tarsi ši informacija sklęstų maždaug dešimt metrų priešais vairuotoją, bet, priklausomai nuo situacijos, kai kuriais atvejais ji gali būti rodoma ir žymiai toliau. Vairuotojui ekranuose pateikiama itin aiški ir greitai suvokiama informacija, kuri neblaško dėmesio vairuojant ir itin praverčia esant blogam matomumui. 

Numatantis atvaizdų generatorius AR Creator

Tai kas vadinama AR Creator, yra pagrindinis programinės įrangos modulis ir atvaizdų generatorius. Šis MIB 3 multimedijos platformos procesorius sudarytas iš daugybės atskirų modulių. AR Creator 60 kadrų per sekundę greičiu sukuria simbolius ir juos pritaiko prie atvaizduojamos projekcijos. Tuo pačiu metu jis skaičiuoja jų padėtį, atsižvelgiant į aplinką ir remiantis iš priekinės kameros, radaro ir GPS navigacijos sistemos gaunamais duomenimis. Jo programinę įrangą sudaro maždaug 600 000 programavimo kodo eilučių, o tai yra maždaug 50 % daugiau nei buvo visoje pirmojo Space Shuttle valdymo sistemoje.

Navigacijos sistema: priekyje „skrendantis“ dronas

Ypatingai papildytos realybės projekcinio ekrano privalumai atsiskleidžia naudojantis navigacijos sistema. Kelyje taip vadinamas dronas arba priekyje sklendžianti rodyklė rodo būsimą veiksmą. Tai veikia itin dinamiškai: pavyzdžiui, privažiuojant prie sankryžos sklendžianti rodyklė informuoja apie būsimą posūkį dar prieš tai, kai kita rodyklė tiksliai parodo kuria kryptimi reikia važiuoti. Jei sankryžoje važiuojama tiesiai, dronas pradingsta ir vėl pasirodo prieš kitą veiksmą. Atstumas iki posūkio yra rodomas metrais apatinėje ekrano dalyje.

Ir net jei vairuotojas aktyvuoja prisitaikančią greičio palaikymo sistemą, kuri leidžia automobiliui važiuoti eismo juostos viduriu, projekciniame papildytos realybės ekrane ir toliau rodoma vizualinė pagalba. Kai tik Audi Q4 e-tron užvažiuoja ant juostų žymėjimo be įjungto posūkio signalo, perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistema raudonai paryškina kertamą kelio žymėjimo liniją.

Ateitis mūsų rankose: vairas su liečiamaisiais valdikliais

Audi Q4 e-tron vairas taip pat reprezentuoja mobilumo ateitį, o jo dvigubų stipinų dizainas priklauso naujai kartai. Keturių žiedų ženklas centrinėje dalyje yra plokščias, ant apatinio stipino yra „e-tron“ logotipas. Viršutiniai stipinai juodame blizgiame plastike turi liečiamąsias funkcines zonas su apšvietimu, išskiriančiu atskirus mygtukus.

Galima rinktis iš kelių skirtingų vairų variantų. Geriausioje versijoje jis turi sumontuotas svirtelės, kuriomis valdoma riedėjimo metu rekuperuojama energija ir turi dviejų dalių stipinų apdailą. Šildomas vairas yra suplotas iš viršaus ir apačios – toks sprendimas salono aplinkai suteikia dar labiau futuristinę išvaizdą. Ar tai būtų išvaizda, ar funkcija, ar pojūtis – naujas vairas aiškiai atspindi progresyvų Q4 e-tron charakterį.     

Aukščiausio lygio saugumas: priekinės sėdynės 

Priekinės Audi Q4 e-tron sėdynės yra itin pažangios kalbant apie saugumo technologijas. Šoninio smūgio atveju be šoninių pagalvių išsiskleidžia ir tarp priekinių sėdynių esanti saugos pagalvė tam, kad vairuotojas ir priekinis keleivis neatsitrenktų vienas į kitą. Sėdynių šildymas, valdymas elektra ir elektrinis juosmens prilaikymas užsakomi papildomai. Salono apdailai galima rinktis juodą, pilką, rudą ar smėlio spalvos apdailą. 

Dinamica ir Puls apdaila: iš perdirbto plastiko pagaminti sėdynių apmušalai

S line versijoje siūlomi ypatingi sėdynių apmušalai. Tie pirkėjai, kurie vertina tradicines medžiagas, gali rinktis odos ir dirbtinės odos apmušalus arba itin prabangius Nappa odos apmušalus. Dirbtinės odos ir Dinamica mikropluošto audinio derinys yra dar vienas naujas apdailos variantas. Šis audinys atrodo ir liečiant jaučiamas kaip zomša, tačiau yra pagamintas iš 45 % perdirbto plastiko, tam panaudojus tekstilę ir plastikinę tarą.

Puls apmušalai, tai pat derinami su dirbtine oda, yra dar vienas ypatingas S line salono apdailos variantas. Jų gamybai taip pat buvo naudojamos antrinės žaliavos: iki 50 % audiniui panaudotų medžiagų buvo gauta iš sudėtingo proceso metu iš plastikinės taros pagamintų verpalų, tad ši medžiaga pasižymi tokia pačia išvaizda ir pojūčiu liečiant kaip tradicinis audinys. Taip Audi Q4 e-tron sėdynėms naujam tikslui buvo panaudoti dvidešimt šeši 1,5 l plastikiniai buteliai.    

Audi elektrifikuojasi: Q4 e-tron pristatomas dinamiškame rinkos segmente 

Audi elektrifikacijos plėtra įgauna pagreitį – naujas Q4 e-tron debiutuoja po anksčiau pristatytų didelių SUV Audi e-tron, e-tron Sportback ir sportiškojo e-tron GT. Šis modelis yra itin svarbus gamintojo elektrifikacijos strategijoje, kadangi pristatomas ypatingai patraukliame ir itin sparčiai augančiame kompaktinių SUV klasės segmente, tad Audi pirkėjams siūlo Premium elektromobilių pasaulį už patrauklią kainą.

 





Jums turėtų būti įdomu


Automobilis

Ford pristato ketvirtosios kartos Ranger pikapą

Ketvirtosios kartos Ford Ranger pikapuose, kaip teigia gamin...

Automobilis

Naujasis Range Rover: ramybės šventovė, kurios duris galima užverti nuotoliniu būdu

Su naujuoju Range Rover kiekviena kelionė tampa proga pasimė...

Automobilis

Mazda plečia Europoje parduodamų SUV modelių gamą

Mazda oficialiai atskleidė naujausius planus nuo 2022-ųjų pl...