Menu




Audi su visų ratų pavara – ant bangos

Automobilis 29.01.2021   

Audi su visų ratų pavara – ant bangos


Pernai legendinė Audi Quattro visų ratų pavara minėjo keturiasdešimties metų jubiliejų. Per praėjusius keturis dešimtmečius pavara buvo gerokai patobulinta, pasiekiant visiškai naujų galimybių ir ją pritaikant prie galingų elektros variklių, kurie prieš 40 metų buvo tik tolima svajonė. Audi apžvelgia svarbiausius „quattro“ pasiekimus, dėl kurių ji tapo tokia ypatinga, taip pat ir tai kaip per šį laikotarpį buvo tobulinama  „quattro“ pavara. 

„Jau seniai „quattro“ pavara yra vertinama ne vien tik kaip technologija, bet kaip viena didžiausių markės vertybių. Patirtis važiuojant visais varančiaisiais ratais yra tai, ką turi išbandyti ir mėgautis, ypatingai žiemą, kiekvienas vairuotojas. Tai yra Audi pasididžiavimas ir, tuo pačiu metu, meistriškumo, kuris buvo nuolatos tobulinamas, patvirtinimas“, – sako Ilgvars Ļubka, Audi markės vadovas Latvijoje ir Lietuvoje.

2020 metų „quattro“ modelių topas

Per paskutiniuosius 10 metų Lietuvoje kasmet daugėjo vairuotojų, kurie rinkosi Audi modelius su „quattro“ pavara. „Visų ratų „quattro“ pavaros galimybių ir jos suteikiamo pasitikėjimo poreikis nuolat auga. 2020 metais net 76 % visų Lietuvoje parduotų Audi modelių turėjo „quattro“ pavarą, o tai – 8 % daugiau nei prieš metus. Jau daug metų populiariausi Audi modeliai Lietuvoje yra „quattro“ pavarą kaip standartinę įrangą turintys Q7 ir Q5, taip pat vis daugiau populiarių verslo klasės modelių pernai buvo parduoti su „quattro“ pavaros sistema, o tai reiškia, kad pirkėjai nemano, kad visų ratų pavarą gali turėti tik dideli Audi Q šeimos automobiliai“, – aiškina Audi markės vadovas Latvijoje ir Lietuvoje Ilgvars Ļubka.

„quattro“ pavara laiko tėkmėje

Mintį lengvajame automobilyje sumontuoti visų ratų pavarą Audi inžinieriai pristatė 1976–1977 metų žiemą, kada markės prototipai su priekinių ratų pavara ir praktiški Vokietijos armijai skirti Volkswagen Iltis, kuriems visų ratų pavarą sukūrė Audi, buvo išbandyti Švedijos žiemos sąlygomis. Nors VW Iltis buvo palyginti negalingas automobilis, testai vienareikšmiškai atskleidė visų ratų pavaros pranašumą, esant sudėtingoms eismo sąlygoms ir slidžiai kelio dangai. Kitais metais Audi toliau tęsė bandymus, o 1979 metų rudenį dienos šviesą išvydo sportiškasis Audi Quattro kupė su visų ratų pavara. Audi Quattro kupė prezentacija įvyko 1980 metų Ženevos automobilių parodoje ir akimirksniu tapo pasauline sensacija.  

„Quattro“ itin greitai tapo garsus ir populiarus. Ir nors iš pradžių Audi planavo parduoti tik 400 originalių Audi Quattro modelių, iš viso nuo 1980 iki 1991 metų jų buvo pagaminta net 11 452 – 28-iais kartais daugiau.  

„quattro“ debiutuoja automobilių sporte

„quattro“ debiutas automobilių sporte įvyko 1981 m. žiemos ralio lenktynėse Jänner Rallye Austrijoje. Inovatyvi visų ratų pavara atvėrė dar didesnes sportinių automobilių galimybes ir Audi tiesiogine to žodžio prasme sudrebino automobilių sporto pasaulį. 1980-ųjų pradžioje automobiliai su Quattro visų ratų pavara laimėjo du pasaulio ralio čempionato ir du gamintojų nugalėtojų titulus, taip visiems laikams pakeisdami ralio pasaulį. Buvo pasiekti Pike Peak pakilimo į kalną rekordai JAV, taip pat skirtingais metais nesuskaičiuojamas pergalių kiekis įvairiuose automobilių lenktynių čempionatuose. „quattro“ pergalės tęsiasi iki šiol, o 2016 metais Švedijos automobilių sporto legenda Mattias Ekström su Audi S1 quattro EKSRX laimėjo Pasaulio ralio kroso čempionatą. 

10 įdomių faktų apie „quattro“

Legendinė Audi visų ratų pavara dabar siejama su sportišku važiavimu, saugumu ir pasitikėjimu kelyje kasdienėse situacijose, bet nedaug kas žino kaip ši technologija evoliucionavo per 40 metų ir kokios dabar yra jos galimybės. Žemiau pateikiame dešimt mažiau žinomų faktų apie „quattro“ visų ratų pavarą:

1. 49 900 Vokietijos markių – tiek 1980 m. kainavo debiutavęs bazinis Audi Quattro. Už tą pačią kainą buvo galima įsigyti Porsche 911 SC.

2. 200 AG (147 kW) – tokia buvo originalaus „quattro“ galia. Prieš 40 metų tiek pasiekdavo sportiniai automobiliai ir, pavyzdžiui, Porsche 911 SC turėjo tik 4 AG daugiau. 

3. 5 kilogramai – maždaug tiek svėrė pirmasis savaime užsiblokuojantis Torsen centrinis diferencialas, 1986 m. montuotas į Audi Quattro. Šiandien Torsen centrinis diferencialas modeliuose su išilgai montuojamais varikliais sveria maždaug tik 3 kg ir į priekinius ratus perduoda 40 %, galinius – 60 % sukimo momento. 

4. 0,5 sekundės – tiek į priekį numato „quattro“ valdymo blokas su ultra technologija. Sumani atviro ir uždaro ciklo kontrolė veikia numatydama iš anksto, o tą leidžia padaryti itin pažangūs jutikliai ir duomenų vertinimas. „quattro“ su ultra technologija naudoja dvi movas, kurios akimirksniu leidžia perjungti priekinių ratų pavarą į visų ratų pavarą.  

5. 486 000 eurų – tiek už Audi Sport Quattro sumokėjo markės gerbėjas aukcione Londone 2016 metais. Tokių „super-quattro“, pasiekiančių 306 AG (225 AG), buvo pagaminta tik 214, o debiuto metu 1984 metais automobilis kainavo 195 000 markių. 

6. 30 milisekundžių – tiek trunka Audi e-tron ir e-tron Sportback modeliams perduoti sukimo momentą iš galinės ašies priekinei ašiai. Žmogaus akies mirktelėjimas trunka tris kartus ilgiau. 

7. 32 – tiek šiuo metų Audi siūlo S, RS ir R modelių. Visi jie turi „quattro“ pavarą.

8. 2019 metais Mattias Ekström su Audi e-tron Quattro įvažiavo į 85 % nuolydžio Streif Ski Course įkalnę.

9. 804 224 – tiek 2019 metais visame pasaulyje Audi pagamino „quattro“ modelių, iš kurių 258 765 buvo surinkti Vokietijoje. 

10. Beveik 11 milijonų automobilių su „quattro“ pavara nuo 1980 metų pagamino keturių žiedų markė.

 



gallery image
gallery image

Jums turėtų būti įdomu


Automobilis

Citroën žengia į B-SUV rinką su tvirtu, stilingu ir universaliu naujuoju C3 Aircross

Citroën žengia į B-SUV rinką su tvirtu, stilingu ir universaliu naujuoju C3 Aircross

Citroën paskelbė pirmąsias visiškai naujo C3 Aircross nuotra...

Automobilis

Toyota Proace: furgonas, kurį konstravo ir japonai

Toyota Proace: furgonas, kurį konstravo ir japonai

Komercinių automobilių srityje japonų gamintojas Toyota ne n...