Naujoji, šeštosios kartos Valtra S serija turėtų pasirodyti rinkoje kitais metais, tačiau gamintojas itin didžiuojasi tuo, kad naujieji 280–420 AG šios serijos traktoriai vėl bus gaminama Suomijoje. Naujosios S serijos premjera numatyta parodoje Agritechnica.
Siekiant grąžinti S gamybą į gimtinę, buvo daug investuota į Valtra gamyklą Suolahti mieste, siekiant padidinti jos pajėgumus. Investuota ir į naują dažymo liniją, kuri dabar gali apdoroti didesnę važiuoklę. Kiek iš viso buvo išleista Suolahti gamyklai atnaujinti, Valtra neatskleidžia. Kompanija labai didžiuojasi susigrąžinusi S serijos gamybą į Suomiją: nuo 2001 m. S2, S3 ir S4 traktoriai buvo gaminami AGCO priklausančioje gamykloje Prancūzijoje Biuve, kurioje gaminami Massey Ferguson.
Naujoje S6 serijoje, kaip ir ankstesnėje, yra šeši modeliai, kuriuose nemaža dalis techninės įrangos perkelta iš S4, tačiau yra keli labai ryškūs skirtumai, pvz., nauja kabina, perdarytas variklis ir transmisija bei stipriai pagerintos hidraulinės sistemos savybės. Kaip ir kitoms serijoms, S bus galima Unlimited komplektacijos.
Naują didelės galios traktorių seriją Valtra pavadino „Bosas“. 280–420 AG galios S serija yra didžiausia ir galingiausia Valtra traktorių gamoje. Naujasis 8,4 litro darbinio tūrio AGCO Power variklis ir CVT pavarų dėžė užtikrina 5 % mažesnį apsisukimų skaičių ir iki 10 % mažesnes degalų sąnaudas, palyginti su ankstesniąja. Beje, variklyje nėra EGR deginių apdorojimo sistemos. Didžiausias išvystomas greitis - 53 km/val.
Šešių modelių galia rikiuojasi taip: 280, 310, 340, 370, 400 ir 420 AG. Kiekvienas modelis (išskyrus galingiausias) gali įgauti papildomos galios 30 arba 20 AG (priklausomai nuo modelio). Galima rinktis du naujus didelio našumo hidraulinius siurblius: 200 l/min ECO arba 200 l/min + 200 l/min. S serija yra suderinama su atsinaujinančiu dyzelinu (HVO) ir iš gamyklos iškeliauja su Neste My (HVO dyzelinu) bake.
Kas dar naujo S serijoje? Pirmiausia, tai nauja erdvi kabina, padidintas žibintų skaičius (visi 16 darbinių žibintų LED) ir gamykloje įdiegta TwinTrac atbulinės eigos sistema bei SmartTouch valdymo porankis. Naujoji S serija taip pat siūlo daugybę patobulinimų, įskaitant priekinės ašies pakabos ir kabinos parinktis, taip pat galimybę įrengti Valtra Skyview kabiną ir pasirinkti kiekvienam pgal poreikius sukomplektuotą Valtra iš Unlimited įrangos paketo.
„Šeštosios kartos S serija sujungia formą ir funkcionalumą modernia, agresyvia dizaino kalba, kuri atspindi S serijos galią. Elegantiškas gaubto nuolydis suteikia išskirtinį matomumą į priekį. Pramonėje pirmiausia S serijoje yra visiškai integruotas apšvietimo modulis, įskaitant LED artimąsias ir tolimąsias šviesas, LED dienos žibintus ir trumpojo nuotolio LED priekinius darbo žibintus. Tai užtikrina išskirtinai aukštą šviesos srauto lygį ir suteikia šeštosios kartos S serijai išskirtinę išvaizdą“, – aiškina Valtra pramoninio dizaino vadovas Kimmo Wihinen.
Naujoji S serija siūlo visas pažangias technologijas, kurias Valtra klientai jau gerai žino. S6 modeliai, kuriuos matysime Europoje, atitiks Etapo V deginių emisijų reikalavimus, tačiau šios serijos traktoriai taip pat bus siūlomi ir kitose rinkose, pavyzdžiui, Pietų Amerikoje, kur mašinos atitiks Etapo III deginių apdorojimo reikalavimus.
Stabdymo efektyvumas buvo sugriežtintas, tačiau maksimali 16 000 kg naudingoji apkrova nepasikeitė. S6 su pilnu degalų baku ir padangomis sveria 12 000 kg.
Verta paminėti, kad naujieji S serijos traktoriai bus tiekiami su populiaria centrine tepimo sistema (CLS) bei ekranu ir garso sistema, suderinama su Apple CarPlay ir Android Auto.
Šeštosios kartos S serijos gamyba prasidės antrąjį 2024 m. ketvirtį, o pirmųjų pristatymų Europoje tikimasi tų pačių metų vasarą. Planuojama, kad pardavimai regionuose, kuriuose taikomi mažiau reguliuojami išmetamųjų teršalų standartai, pavyzdžiui, Pietų Amerika, prasidės 2024 m. antroje pusėje.
Pasak kompanijai Valtra atstovaujančios Lietuvos bendrovės Rovaltra vykdančiojo direktoriaus Jono Trainaičio, per metus Lietuvoje vidutiniškai parduodama po 15 Valtra S serijos traktorių. „Naująją S seriją Lietuvoje planuojame pademonstruoti kitų metų vasaros pabaigoje. Jų pardavimus kitiems metams labai sudėtinga prognozuoti dėl augančių palūkanų. Mūsų rinkai naujųjų S skirta tik 13 vnt., kiek jų parduosime, tikrai neaišku“, - sako J. Trainaitis.