Įvairių mašinų gamintojams atstovaujanti Europos pramonės asociacija kreipėsi į Europos Komisiją, prašydama apsvarstyti ir atidėti Etapo V deginių emisijų įsigaliojimą atitinkamos galios varikliams. Prašymas motyvuojamas neigiamomis epidemijos pasekmėmis gamybai.
Bendrame Europos Komisijai išsiųstame prašyme asociacijos, įskaitant Europos žemės ūkio mašinų pramonės asociaciją (CEMA), paragino paskelbti moratoriumą 2020 m. ir 2021 m. griežtesnių variklių taršos reikalavimų įsigaliojimo terminams.
Šiemet Etapo V taršos reikalavimai turi būti taikomi varikliams, kurių galia iki 56 kW/75 AG ir didesnė kaip 130 kW/174 AG. Iki 2020 m. birželio 30 d. gamintojai varikliuose turi įdiegti pereinamuosius Etapo V taršos reikalavimus, o iki gruodžio 31 d. pilnai juo įgyvendinti. Tokie pat galutiniai reikalavimų įgyvendinimo terminai 2021 metais bus taikomi atitinkamai nuo 56 kW/75 AG iki 130 kW/174 AG varikliams.
Asociacijos pabrėžia, kad dėl ligos protrūkio sutriko variklių detalių ir komponentų tiekimas, kada jų gamyba atsinaujins pilnu pajėgumu, prognozuoti sudėtinga, kol pandemijos plitimo mastai auga ir Europoje, ir JAV.
Be tokių svarbių savaeigės technikos komponentų, kaip padangos, važiuoklė, hidraulinė sistema, apšvietimo ir elektroninė įranga, gamintojai negali užbaigti traktorių ir kitų savaeigių mašinų surinkimą per nustatytus terminus. Taigi, dėl užsitęsusio karantino jau įsigytų variklių, kurie atitinka pereinamojo laikotarpio taršos reikalavimus, nebebus galima naudoti. Gamintojai ne tik patirs ekonominę žalą, bet ir bus švaistomi ištekliai bei žaliavos.
CEMA generalinis sekretorius Žeromas Bandis (Jerome Bandy) pabrėžia, kad esant tokiai situacijai turi būti pritaikytos tam tikros išlygos. „Galutiniai taršos reikalavimų įsigaliojimo terminai turėtų būti atidėti, kol padėtis pasikeis ir bus iš naujo įvertinta. Tai taip pat padėtų gamintojams išgyventi sunkų laikotarpį“, - sako jis.
Profi info