Ne taip seniai mažiausiu tituluojamas Manitou teleskopinis krautuvas MLT 420-60 H šį titulą perleido dar mažesniam modeliui. Itin kompaktiškas dydis ir nedidelė masė – pagrindinės gairės, kurių laikytasi konstruojant naują ULM (angl. Ultra Light Manitou) teleskopinį krautuvą.
Taigi, nuo šiol Manitou teleskopinių krautuvų asortimentas žemės ūkiui prasideda ne nuo MLT 420-60 H, o nuo ULM 412 H/ULM 415 H. Asortimento naujokas priklauso ypač mažų arba kitaip – ultra mažų krautuvų klasei.
Dvi modifikacijos
Svarbiausias rangovų, aplinkos inžinerijos ir kraštovaizdžio architektų reikalavimas renkantis šios klasės krovos mašiną yra lengvas jos transportavimas. Atsižvelgdama į tai kompanija Manitou siūlo dvi ULM modifikacijas, kurių abiejų kėlimo aukštis vienodas, t. y. 4,30 m. Bazinis modelis ULM 412 H sveria 2 550 kg, o jo didžiausia keliamoji galia – 1,25 t. Tai reiškia, kad toks krautuvas su keliais darbiniais įrankiais gali būti pervežamas 3,5 t bendrosios masės automobilinėje priekaboje. Modifikacijos ULM 415+ H gale galima uždėti 350 kg atsvarą, tokiu būdu jo keliamąją galią padidinant iki 1,50 t (+250 kg).
Konstrukcinė ULM 412 H/ULM 415 H su vienu darbinių įrankiu masė 2 550–2 900 kg, todėl į vietą jį galima atsivežti lengvojo automobilio priekaboje
Gamintojo duomenys; 1)Ilgis/aukštis/plotis; 2)Be darbinių įrankių
Siekdama kaip galima daugiau sumažinti krautuvo masę, jo konstrukcijoje Manitou panaudojo ne vieną naują sprendimą. Pavyzdžiui, vietoje hidraulinio lygiagretaus kėlimo mechanizmo įrengtas elektrinis, t. y. lygiagrečiam įrankių rėmo kėlimui pasitelkiamas ne atskiras hidrocilindras, o šio rėmo pasvirimą matuojantys jutikliai. Taigi nereikia minėtojo hidrocilindro, iki jo nutiestų hidraulinių linijų, taip pat juos užpildančios alyvos – taip žingsnis po žingsnio buvo mažinama mašinos masė. Papildomai, specialus emulsinis HS filtras bendrą mašinai reikalingą alyvos kiekį sumažina 25 %.
PRAVARTU ŽINOTI
Manitou ULM galima pervežti automobilinėje priekaboje.
Krautuvo, kurio paties aukštis nesiekia 2,00 m, o gabaritinis plotis – 1,50 m, kėlimo aukštis siekia net 4,30 m.
Kabinos stoglangis iš skaidraus polikarbonato, todėl apsauginės grotelės nereikalingos.
Puikus sprendimas: dėl patentuoto stoglangio iš skaidraus polikarbonato, apsauginės grotelės nereikalingos
35 AG Yanmar variklis
Ypač mažos klasės krautuve įrengtas 3 cl./1,6 l darbo tūrio ir 26,2 kW/35,1 AG Yanmar 3TNV88C-DMU variklis. Jėgos agregatas įrengtas išilgai, todėl prieiga prie filtrų gera. Beje, žemės ūkiui skirtuose ULM įrengtas pirminio oro valymo filtras.
Manitou transmisija – bepakopė hidrostatinė, vieno diapazono. Tačiau dviem mygtukais ant daugiafunkcės svirtelės šis diapazonas padalintas į du virtualius: paspaudus vieną, pilna akceleratoriaus pedalo eiga apima 0–9 km/val. diapazoną, paspaudus kitą – 0–25 km/val. diapazoną. Kalbat apie krautuvo transmisiją, gerai vertiname automatinį stovėjimo stabdį, kuris įsijungia vos tik mašina sustoja ir automatiškai išsijungia jai pajudėjus iš vietos, paspaudus akceleratoriaus pedalą.
Krautuvo HS – pastovaus debito su krumpliaratiniu 48 l/min. našumo siurbliu. Atskiroms krautuvo funkcijoms skirtos atskiros HS skirstytuvo sekcijos, todėl galimas kombinuotas kelių funkcijų valdymas.
Krautuvo dešinėje pusėje išilgai įrengtas 3 cilindrų, 26,2 kW/35,1 AG Yanmar variklis. Dirbantys itin dulkėtoje aplinkoje gali užsisakyti reversinį ventiliatorių
Kompaktiškas daugeliu atžvilgiu
ULM yra ne tik lengvas, bet ir labai kompaktiškas. Tačiau tai turi savo kainą: 66 cm pločio kabina ganėtinai ankšta. Siekiant išsaugoti kompaktiškus gabaritus, atvertų durų negalima užfiksuoti 180° kampu. Į priekį nustumiama tik centrinė durų stiklo dalis. Atsižvelgiant į ribotą erdvę viduje, operatoriaus darbo vieta išspręsta gerai, kiek leido galimybės, čia pakankamai komfortiška. Valdikliai lengvai pasiekiami, firminė daugiafunkcė, proporcinio valdymo JSM svirtelė informatyvi ir patogi naudoti. Svirtelė turi integruotą apsauginę funkciją – specialų aktyvavimo jutiklį jos viršuje. Taigi svirtelė aktyvuojama tik ranka palietus šį jutiklį. Operatoriaus sėdynė su pneumatine pakaba. Iš pasirenkamos įrangos sąrašo reikia išskirti oro kondicionierių ir reversinį variklio aušinimo sistemos ventiliatorių. Dar viena svarbi detalė, kurią būtina paminėti: patentuotas stoglangis iš skaidraus polikarbonato. Jis itin atsparus smūgiams, todėl apsauginės grotelės tampa nereikalingos. Puikus sprendimas, kuris pirmą kartą naudojamas būtent mažajame ULM.
Nors kabina tikrai siaura, operatoriaus sėdynė su daugiafunkciu porankiu
Kiti pastebėjimai
● Net mažiausiame Manitou modelyje, kabinos priekyje yra dekompresinis mygtukas, kurį paspaudus panaikinamas slėgis HS prijungimo linijose.
● Šiaurės Amerikoje Manitou ULM 412 H ir ULM 415 H platinami kompanijai priklausančiu Gehl prekės ženklu, kaip GCT 3-14 ir GCT 3-14+ (angl. Gehl Compact Telehandler) modeliai.
● Keturi LED darbo zonos žibintai ant kabinos yra jau bazinėje įrangoje, du strėlės priekyje užsakomi papildomai.
● Planuojamas 100 % elektrinis ULM modelis.
Abu varantieji tiltai turi automatiškai blokuojamus didelės trinties diferencialus (blokavimo laipsnis 45 %). Krautuvo prošvaisa – 29,0 cm
Profi Lietuva Nr. 19/2022-3