Menu




JCB pristato vandeniliu varomą vidaus degimo variklį

Technikos naujienos 01.06.2021   

JCB pristato vandeniliu varomą vidaus degimo variklį


JCB sukūrė vandeniliu varomą variklį, kuris neišmeta CO₂ dujų. Naujovė suteikia galimybę transporto pramonei pasiekti nulinių emisijų tikslą greičiau nei bet kuris esamas sprendimas.

Kompanijos vadovas Lord‘as Bamford‘as teigia, kad variklis gali būti pigesnė ir greitesnė alternatyvą iki nulio sumažinti išmetamųjų teršalų kiekius. Naujasis ekologiškas variklis pagamintas JCB 4 cl. dyzelinio variklio Dieselmax 448 bazėje. Jis ne tik negamina CO₂, bet ir siūlo reikšmingų pranašumų, palyginti su akumuliatoriais elektriniais ir alternatyvaus kuro sprendimais, kurie yra gerokai brangesnės technologijos.

JCB vandenilio variklis yra suprojektuotas taip pat, kaip ir dyzelinis. Po sėkmingų bandymų su ekskavatoriais įmonės inžinieriai mano, kad tai technologija, kurią galima sėkmingai pritaikyti daugumai mašinų.

Kompanijoje JCB praėjusių metų liepą įsteigtas speciali vandenilio variklių tyrimų grupė, dirbanti Derbyshire kompanijos tyrimų ir plėtros centre. Sprendimas priimtas, atsižvelgiant į vis griežtėjančius aplinkosauginius reikalavimus. „Akivaizdu, kad iškastinio kuro dienos suskaičiuotos. Svarbiausias tikslas yra nulinis anglies dvideginio išmetimas, kurį galima pasiekti įvairiais būdais. Mūsų siūlomas sprendimas – pigesnis, – priduria įmonės vadovas. - Vandenilis yra švarus, atsinaujinantis ir transportabilus kuras, galintis varyti didesnę ir sunkesnę techniką“.

 

Bendrovės teigimu, kad yra keletas kitų privalumų, susijusių su vandenilio varikliais, įskaitant ir tai, kad vandenilio variklis kainuoja maždaug tiek pat, kiek dyzelinis variklis. Be to, šią technologiją galima pritaikyti tradicinėse jėgainėse.

JCB inovacijų vadovo Tim‘o Burnhope‘o tvirtinimu, kad pagrindinis vandenilio variklio pranašumas yra tas, kad jį galima greitai ir nebrangiai gaminti serijiniu būdu. JCB prototipo variklyje yra visiškai nauja dujų paskirstymo sistema, tačiau jis atitinka esamų mašinų našumą ir važiavimo ypatybes. Kalbant apie išmetamųjų teršalų kiekį, net ir eksperimentiniame JCB vandenilio variklyje neapdorotose išmetamosiose dujose yra mažiau NOx nei papildomai apdorotose dyzelinio variklio. 

JCB planuoja toliau tobulinti vandenilio variklį, tačiau jau dabar sutelkia dėmesį į jo gamybą. „Mes manome, kad įmonėms, gaminančioms įprastus variklius, turi būti įmanoma kuo greičiau pasiekti nulinį CO2 lygį, naudojant patikrintas technologijas ir esamą tiekimo bazę. Jei mums rūpi klimato kaita, galimybė kuo greičiau pertvarkyti tradicinių variklių gamybą yra labai svarbi", - sako T. Burnhope‘as.

Į šį JCB ekskavatorių-krautuvą sumontuotas 70 kW galios ekologiškas JCB 4,8 l darbinio tūrio vandeniliu varomas variklis šiuo metu bandomas Stafordšyro bandymų stotyje. Kompanijos inžinierių teigimu, vandenilio variklius planuojama naudoti įvairiose JCB mašinose. Tikimasi, serijinę gamybą pradėti ne anksčiau kaip iki 2022 m. pabaigoje.

 



Jums turėtų būti įdomu


Technikos naujienos

Väderstad didina sėjamosios Spirit talpą

Väderstad didina sėjamosios Spirit talpą

Švedijos kompanija Väderstad skelbia apie padidintą sėjamųjų...

Technikos naujienos

Peecon savaeigis maišytuvas-dalytuvas be nuosavo variklio

Peecon savaeigis maišytuvas-dalytuvas be nuosavo variklio

Praėjusią savaitę Vokietijoje vykusioje parodoje Eurotier bu...

Technikos naujienos

Aries priekinis teleskopinis traktoriaus krautuvas

Aries priekinis teleskopinis traktoriaus krautuvas

Italijos priekinių traktoriaus pakabų gamintojas Aries prist...