Inovacijos visuomenėje skinasi kelią nepaisydamos virusų, suvaržymų ar susiklosčiusių kitų nepalankių aplinkybių. Skaitmeninimas ir virtualios technologijos leidžia ne tik dalyvauti konferencijose, aplankyti muziejus, net keliauti. Parodos taip pat persikelia į internetinę erdvę. Vakar „duris“ atvėrė ir lietuviškoji rudeninė Inno panorama 2020, kviesdama aplankyti virtualią ekspoziciją Inovacijų alėją.
Neįprasto parodos formato iniciatoriai ir sumanytojai VDU Žemės ūkio akademijos Žemės ūkio mokslo ir technologijų parkas. „Jau iš anksto pradėjome galvoti, kaip ją surengti, norėjome renginį išsaugoti. Paėmėme vieną praėjusios parodos dalį – Inovacijų alėją ir ją perkėlėme į internetinę erdvę, – sako ŽŪMTP direktorius doc. dr. Virginijus Venskutonis. – Kad neapsunkinti lankytojų, kiekvienoje ekspozicijoje pristatoma viena naujovė ar inovacija“.
Trimačio vaizdo ekspozicijose galima apžiūrėti demonstruojamą naujovę, pamatyti pristatymą vaizdo įraše arba paskaityti aprašymą. Virtualioje alėjoje nerasite visų technikos prekybos ir kitų tradiciškai tokiuose renginiuose dalyvaujančių įmonių ekspozicijų. Naujoves virtualiai pristato Biržų žemtiekimas, DOJUS agro, Dotnuva Baltic, East West Agro, Lytagra, Technikos tiekimo kompanija ir Rovaltra. Tarp dalyvių ir pašarų ruošimo, augalų apsaugos priemonių, mokslo, konsultavimo ir kitos bendrovės, iš viso 20 įmonių bei organizacijų.
Generalinis parodos rėmėjas – East West Agro. Pasak bendrovės vadovo Gedimino Kvietkausko, kiekvienas modernus sprendimas yra pagirtinas ir vertas palaikymo. „Į virtualią erdvę iškelti dalį parodų apskritai yra tikslinga, o parodos dalyviams tai dar ir sutaupo išlaidų, - sako jis. – Toks sprendimas vertas aplodismentų ir turėtų būtų plėtojamas ateityje“. Jo teigimu, virtuali erdvė ypatinga tuo, kad ją galima projektuoti kaip nori, ekspoziciją padaryti tokią, kokią nori matyti. „Tikroje parodoje mus riboja sienos ir plotas, o virtualioje erdvėje ribas nustato tik dalyvio fantazija“, - internetinio renginio privalumais neabejoja G. Kvietkauskas.
East West Agro viena iš pirmųjų pavasarinėje parodoje Ką pasėsi... 2020 planuotus demonstruoti eksponatus pristatė virtualioje erdvėje. „Nebuvo blogiau nei dalyvaujant parodoje fiziškai, žinoma labiausiai trūksta bendravimo akis į akį, ir tokių susitikimų tikrai reikia, - įsitikinęs jis. – Virtuali paroda galėtų būti tęstinė ir nelaukiant tikros parodos, mūsų naujovės galėtų būti pristatomas tuoj pat virtualiai“.
G. Kvietkausko nuomone, tokios inovacijos taupo ir žemdirbių laiką, kuriems taip pat sudėtinga aplankyti visas parodas, nuvažiuoti į visus renginius. Dabar jie tai gali padaryti jiems patogiu metu, neišvažiuodami iš namų.
Teigiamai virtualią parodą vertina ir DOJUS agro. „Parodų organizatorius lipa viena pakopa aukščiau. Tai rodo, kad jie adaptuojasi prie rinkos, klientų poreikių. Be abejo virtualūs renginiai neturi gyvo bendravimo žavesio, šurmulio. Bet tiems, kas išskirtinai ieško produktų, naujienų, žinių apie juos ir kitos profesionalios informacijos - tai puiki vieta visą informaciją gauti kitokiu, įdomesniu būdu“, - sako DOJUS agro rinkodaros vadovė Kristina Makūnienė.
DOJUS agro pristato vieną iš didžiųjų naujienų, kuria rinka ypač domisi, – John Deere 8 serijos traktorius (ratinius ir vikšrinius). Kol kas galimas tik vienas eksponatas. „Ateityje, kai bus jau daugiau patirties ir virtualios parodos dizainas bus ištobulintas, tikėtina atsiras galimybė pateikti daugiau eksponatų. Galbūt bus ir kažkokių interaktyvių funkcijų įdiegta, daugiau įgarsinimo elementų ir t.t. Pradžia gera, o toliau tereikia viską tobulinti“, - komentuoja K. Makūnienė.
Parodos moto – sprendimai regionų plėtrai. Renginys skirtas pristatyti įmones ir organizacijas, siūlančias tvarius sprendimus. Parodoje ne tik pristatomi inovatyvūs gaminiai, bet ir vyksta nuotoliniai seminarai. Paroda prasidėjo vakar ir tęsis 3 mėnesius.
Parodos inovacijų alėją rasite čia:
https://virtuali.expoacademia.lt/#/expos